СКАРГА
02 вересня 2025 мною була подана заява начальнику Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради Т. Фіцаку з питань обрізки дерев з метою в тому числі збереження комунальної власності, а саме декоративної стіни, призначеної для горельєфа митрополиту Андрею Шептицькому.
Своєю відповіддю від 30.09.2025, № С-20 вказаний посадовець повідомив мене, що у відповідності до ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» мені слід подати заяву встановленого зразку до центру надання адміністративних послуг.
Наведені дії Т. Фіцака не відповідають вимогам чинного законодавства та є формальною відпискою без бажання належним чином виконувати свої посадові обов’язки в частині розгляду звернень громадян враховуючи таке:
- дозвільна система у сфері господарської діяльності - сукупність урегульованих законодавством відносин, які виникають між дозвільними органами, адміністраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документів дозвільного характеру, переоформленням, припиненням дії документів дозвільного характеру; (п.1 ст. 1ЗУ «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»);
- відповідно до ст. 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов`язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Питання викриття недоліків органів державної влади в роботі, оскарження дій посадових осіб, державних і громадських органів врегульовано Законом України «Про звернення громадян». Цей Закон забезпечує громадянам України можливості для участі в управлінні державними справами, для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення.
Чинним законодавством закріплено прямий обов`язок органів державної влади...їх керівників...у межах своїх повноважень об`єктивно, всебічно і вчасно розглядати заяви (клопотання) та скарги громадян, перевіряти викладені у них факти і надавати на їх належні та обґрунтовані відповіді" (пункт 26 постанови ВС від 17.09.2020 справа № 802/2001/16-а );
"саме по собі надання будь-якої відповіді на звернення громадянина у визначені законом строки не слід вважати повним і належним виконанням свого обов`язку зі сторони адресата, позаяк, окрім своєчасності надання відповіді, не менш істотним є її належне обґрунтування та вирішення поставлених у зверненні питань (із урахуванням суті відповідного звернення та на підставі його ґрунтовного і всебічного вивчення)"(постанова ВС від 19.11.2019 справи № 813/1761/16).
Отже посилання Т. Фіцака на норми закону який регулює відносини між дозвільними органами, адміністраторами та суб'єктами господарювання є протиправною бездіяльністю з метою залишення без належного розгляду та реагування, звернення громадянина подане у відповідності до норм Конституції України (ст.ст.19,40), та норм ЗУ «Про звернення громадян».
У відповідності до ст. 42 ЗУ України «Про місцеве самоврядування в Україні» міський голова, крім іншого, забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань; видає розпорядження у межах своїх повноважень; несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.
У зв’язку з наведеним, прошу Калуського міського голову, забезпечити додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян своїм підлеглим в особі начальника Управління житлово-комунального господарства Калуської міської ради Т. Фіцаком
Зобов’язати вказану посадову особу надати відповідь на мою заяву від 02 вересня 2025 з належним обґрунтуванням та вирішенням поставлених у моєму зверненні питань.
КЛОПОТАННЯ
Оскільки наведені у скарзі питання у відповідності до зазначених вимог ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» є прерогативою міського голови, прошу не передавати дану скаргу на розгляд Вашому заступнику Білецькому Б.І., оскільки маю письмові докази, що законодавчі акти, що регулюють питання розгляду звернень громадян для нього не є пріоритетними.
Обгрунтовану відповідь прошу надати в обумовлений законом термін.
Сорохтей В.М.