ТОВ «ЕКО-ПРИКАРПАТТЯ» 17 січня 2025 року на власному веб-сайті опубліковано повідомлення про намір зміни тарифів на послуги з управління побутовими відходами на території Калуської міської територіальної громади.
У зв’язку із зацікавленістю мешканців, термін прийому зауважень і пропозицій був подовжений до 26 січня. Також на прохання громадян на веб ресурсі та в соціальних мережах фахівці «ЕКО-ПРИКАРПАТТЯ» надали відповіді на запитання, які найчастіше ставили мешканці.
Офіційно на електронну пошту товариства надійшли звернення від двох громадян –п. Наталії, мешканки с. Вістова, та п. Ірини, м. Калуша, які мали інформативний характер та суть яких жодним чином не впливає на розрахунок планованого тарифу, - повідомили на підприємстві.
Зокрема питання стосувалися:
- планового прибутку (він не включається у складову тарифу);
- росту заробітної плати (на підприємстві збільшилася кількість працівників – на 16 осіб);
- кількості населення (ТОВ брали за основу фактичну кількість мешканців, що оплачують за послуги з управління побутовими відходами станом на 01 січня;
- про сортування сміття (починаючи з 2021 року, на контейнерних майданчиках міста встановлено сітки та контейнери для роздільного збору ПЕТ-пляшки. Мешканці міста мають можливість проводити роздільний збір цього виду відходів. Цю роботу підприсмство запланувало проводити i у 2025 році, тому ТОВ «ЕКО- ПРИКАРПАТТЯ» в структуру тарифу на операцію із збирання i перевезення роздільно-зібраних побутових відходів врахувала для розрахунку витрати для збирання i перевезення, зокрема ПЕТ-пляшки);
- оплати послуги в селах не по об’єму заповнення контейнера, а на кількість мешканців в домогосподарстві (Розрахунковою одиницею для таких джерел утворення побутових відходів як домогосподарства (багатоквартирні будинки, одноквартирні будинки тощо) є «1 мешканець», відповідно до Додатку 1 до Правил визначення норм надання послуги з управління побутовими відходами, затверджених Наказом Міністерства з питань житлово- комунального господарства України від. 30.07.2010p. №259 (із змінами). Відповідно пропозиція про нарахуванню по об’єму заповненого контейнеру суперечить вимогам діючого законодавства. Оскільки мешканці вправі використовувати як індивідуальний контейнер, так i будь який загальний контейнер в зоні обслуговування виконавця послуги на території Калуської громади. Індивідуальні контейнери видавались споживачам в тих селах, що були включені в графіки видачі контейнерів, виключно за ïx заявкою та за бажанням споживача.
Нагадаємо, пропоновані тарифи з нововведеннями передбачають зростання для мешканців Калуша на 21, 99 грн, для сіл громади – на 14,69 грн, і складатиме 55,55 грн та 48,25 грн відповідно.
Серед причин зміни тарифу - зросли основні складові виробничої собівартості, з 19,5 млн у розрахунках попереднього тарифу до 32 млн зараз ( на 64%), в т.ч.: прямі матеріальні витрати -(на 65%), витрати на оплату праці – (на 112%), витрати на ЄСВ – (на 112%), амортизація – (на 49%), витрати ремонт ОЗ – (на 120%), загальновиробничі витрати – (на 28%), адміністративні витрати – (на
170%), витрати на збут операцій – (на 147%). Станом на січень 2025 року розмір діючого тарифу забезпечує лише 37% собівартості тарифу.
Діючий тариф на послуги з вивезення твердих побутових відходів був встановлений рішенням виконавчого комітету Калуської міської ради від 12.07.2022 року № 142 «Про встановлення тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами на території Калуської міської територіальної громади».
Про ситуацію з тарифами на послуги з управління відходами в інших громадах інформували на сайті міської ради 27 січня https://kalushcity.gov.ua/news/ashsh.