12o

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки «Внесення змін до Генерального плану с.Мостище Калуського району Івано-Франківської області»

  • 2024.01.19 16:28
    • Архітектура
  • 132

Загальні положення

Цей документ складено згідно вимог ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». 

1. Інформація про замовника

Управління архітектури та містобудування Калуської міської ради

Поштова адреса 77301, Івано-Франківська обл., м. Калуш, майдан Шептицького, 2

Електронна адреса: vam_kmr@ukr.net

Офіційний веб-сайт: https://kalushcity.gov.ua/

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Відповідно до п.3 частини першої ст. Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», документи державного планування – стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, які розробляються та підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування. При розробленні документа державного планування (ДДП) генерального плану території враховуються схеми планування території області та району, стратегії та програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку відповідної території, програми розвитку інженерно-транспортної інфраструктури, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та пам’яток археології, чинна містобудівна документація на місцевому рівні та проектна документація, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів тощо. Серед них діючий генеральний план міста Калуш та с.Мостище Калуського району Івано-Франківської області;план топографічного знімання у системі координат УСК-2000, М 1:2000; дані Держгеокадастру та Публічної кадастрової карти України. ДДП в даному випадку є генеральний план території, який складений відповідно до договору №21 від 07.08.2023р. «Про надання послуги із розроблення проекту внесення змін до генерального плану с.Мостище, Калуського району Івано-Франківської області». Генеральний план визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціонального призначення території, формування системи громадського обслуговування населення, організації вулично-дорожньої та транспортної мережі, інженерного обладнання, інженерної підготовки і благоустрою, цивільного захисту території та населення від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони навколишнього природного середовища, охорони та збереження культурної спадщини та традиційного характеру середовища історичних населених пунктів, а також послідовність реалізації рішень, у тому числі етапність освоєння території.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Розроблення Генерального плану (Внесення змін до генерального плану) с.Мостище передбачає формування проектних рішень відповідно Завдання на розроблення. Проектні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території села. Окремі види діяльності відносяться до таких, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

   Генеральний план визначає існуюче та перспективне функціональне призначення території. Проект обґрунтовує необхідність зміни функціонального призначення території, в разі встановленої потреби що виникає на підставі аналізу показників існуючого використання території, демографічного прогнозу, та потреб територіального розвитку населеного пункту. Проектні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку міста обумовлюються в тому числі Завданням на розроблення проекту, державними інтересами. Одночасно генеральний план не змінює існуюче функціональне використання окремих земельних ділянок та їх категорій, а лише створює умови для наступної такої зміни на підставі Плану зонування території міста (зонінг).

   Таким чином, проект визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища на території населених пунктів.

   Головними екологічними проблеми, що мають відношення до проекту є: утворення та поводження з твердими побутовими відходами; використання природних ресурсів та розвиток зеленого господарства міста; забруднення атмосферного повітря в зоні впливу магістральних вулиць; наявність порушених ділянок, в тому числі, що зазнали техногенного впливу в наслідок господарської діяльності.

   Цілями охорони довкілля, у тому числі здоров’я населення, при реалізації проектних рішень є: зменшення техногенного навантаження на геологічне та ґрунтове середовище; забезпечення сприятливих умов для життя та відпочинку населення; зменшення забруднення атмосферного повітря в зоні впливу магістральних вулиць; створення передумов більш ефективного господарського використання земельних ресурсів населеного пункту.

   До сфери охоплення СЕО проекту відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.

   Стратегічна екологічна оцінка проекту Генерального плану (Внесення змін до генерального плану) здійснюється для території проектування, яка визначається проектною межею населеного пункту.

4. Ймовірні наслідки

1. Для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

  Генеральний план (Внесення змін до генерального плану) населеного пункту є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан довкілля та здоров’я населення.

   Реалізація проектних рішень може мати ймовірні наслідки для таких складових навколишнього природного середовища: як ґрунти, ландшафт, повітря, поверхневі води, об’єкти природно-заповідного фонду.

   Виконання стратегічної екологічної оцінки проекту Генерального плану (Внесення змін до генерального плану) передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проектних рішень як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря, рослинний і тваринний світ), так і на комплексні умови території, а також на здоров’я населення.

2. Для територій з природоохоронним статусом.

  На території с.Мостище відсутні території та об’єкти природно-заповідного фонду, а також складові елементи Регіональної схеми формування екологічної мережі Івано-Франківської області,отже вплив не передбачається.

3. Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення не очікуються.  

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо документ державного планування не буде затверджено

Зважаючи на комплексність рішень проекту, що обумовлюється необхідністю розвитку сельбищних територій (житлової, громадської забудови), виробничих територій (промислово-виробничих ділянок різних галузей господарського комплексу), транспортної інфраструктури, головних споруд та мереж інженерної інфраструктури села, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки проекту, що передбачено методологією розробки містобудівної документації.

   Загальною альтернативою проекту Генерального плану с.Мостище (Внесення змін до генерального плану), рішення про розроблення якого прийнято, є його незатвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

   Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення Генерального плану (Внесення змін до генерального плану), їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.

  З огляду на стратегічний характер такого виду документації як Генеральний план, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проекту такого документу мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень Генерального плану (Внесення змін до генерального плану).

  Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень Генерального плану (Внесення змін до генерального плану) загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища проживання.

    Оцінка кумулятивних ефектів дозволить оцінити як сукупний вплив кількох об’єктів, так і накладений вплив минулих, поточних, а також проектних чинників.

   Комплекс методів проведення стратегічної екологічної оцінки проекту може бути розширений та поглиблений в залежності від методологічного досвіду розробників стратегічної екологічної оцінки.

   Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

   Під час підготовки Звіту стратегічної екологічної оцінки необхідно визначити доцільність і прийнятність запланованої діяльності і обґрунтувати економічні, технічні, організаційні, санітарні, державно-правові та інші заходи щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

У ході виконання стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути доцільність запровадження заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень на довкілля та стан здоров’я населення, які мають успішні приклади впровадження в інших населених пунктах України, у першу чергу щодо:

  • оптимізації функціонально-планувальної організації виробничих територій та забезпечення їх санітарно-гігієнічної сумісності з сельбищними територіями (житловою та громадською забудовою), дотримання нормативних санітарно-захисних зон та відстаней від виробничих, транспортних та інших об’єктів, що є джерелами забруднення навколишнього середовища;
  • вдосконалення та подальшого розвитку транспортної мережі с.Мостище з урахуванням необхідності забезпечення протишумового захисту та дотримання нормативних санітарних розривів;
  • розширення мережі зелених насаджень загального та обмеженого користування з урахуванням нормативних показників; формування зелених насаджень спеціального призначення;
  • пропозиції щодо налагодження ефективної системи санітарного очищення території населеного пункту;
  • проведення реконструкції головних споруд та мереж комунальних систем тепло-, електропостачання, водопостачання, водовідведення шляхом впровадження новітніх енергоефективних технологій.

   Окрім того, повинні бути враховані затверджені заходи, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, щодо запобігання, зменшення та пом’якшення загальних негативних впливів на довкілля та стан здоров’я населення.

8. Пропозиції щодо структури та змісту Звіту про стратегічну екологічну оцінку

Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” і складається з наступних розділів:

  1. Зміст та основні цілі «Внесення змін до генерального плану с.Мостище», його зв’язок з іншими документами державного планування;
  2. Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану;
  3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу;
  4. Екологічні проблеми, у тому числі загальні ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються даної містобудівної документації;
  5. Зобов’язання/вимоги у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та інших рівнях, що стосуються «Внесення змін до генерального плану с.Мостище», а також шляхи врахування таких зобов’язань/вимог під час підготовки документа державного планування;
  6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
  7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання «Внесення змін до генерального плану с.Мостище»;
  8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення;
  9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання зазначеної містобудівної документації для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
  10. Розраховане на широку аудиторію резюме нетехнічного характеру звіту про стратегічну екологічну оцінку містобудівної документації «Внесення змін до генерального плану с.Мостище». Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається змістом та характером проектних рішень з урахуванням сучасних знань і методів оцінювання.

   Розділ «Охорона навколишнього природного середовища» в обсязі звіту про стратегічну екологічну оцінку проекту є невід’ємною складовою «Внесення змін до генерального плану с.Мостище».

Обласні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища та реалізують державну політику у сфері охорони здоров’я (відповідні підрозділи з питань охорони навколишнього природного середовища та з питань охорони здоров’я), у межах    своєї компетенції надають у письмовій формі свої зауваження і пропозиції до «Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки». За відсутності письмових зауважень і пропозицій замовник самостійно визначає обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що має бути включена до Звіту про стратегічну екологічну оцінку.

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання

Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису до Управління архітектури та містобудування Калуської міської ради.

Поштова адреса 77301, Івано-Франківська обл., м. Калуш, майдан Шептицького, 2

Електронна адреса:  vam_kmr@ukr.net

Відповідальна особа: Заступник начальника управління архітектури та містобудування Калуської міської ради – Семеняк Людмила Іванівна.

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документу державного планування «Генерального плану с.Мостище Калуського району Івано-Франківської області» (відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» ст. 10, п. 5,6).

 

 

 

Інші новини