- Замовник СЕО
Калуська міська рада (77300, Івано-Франківська обл. м. Калуш, вул. Івана Франка, 1).
ЄДРПОУ: 33578261
- Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний план території (ДПТ) є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Детальний план території орієнтовною площею 22,0 га для багатоквартирної житлової забудови в мікрорайоні Підгірки в м. Калуші розробляється згідно рішення Калуської міської ради від 27.01.2022 №1215 «Про надання дозволу на розроблення проекту детального планування території орієнтовною площею 22,0 га для багатоквартирної житлової забудови в мікрорайоні Підгірки в м. Калуші».
Проект розробляється відповідно до:
- Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
- Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Закону України «Про відходи»;
- Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
- Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
- Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
- Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
- Закону України «Про екологічну мережу України»;
- Закону України «Про охорону земель»;
- Закону України «Про рослинний світ»;
- Закону України «Про тваринний світ»;
- Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
- ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
- ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
- ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
- ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
- ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування»;
- ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування».
- Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):
Ділянка, на яку розробляється ДПТ, розташована в м. Калуш в мікрорайоні Підгірки.
Мета розробки ДПТ – влаштування кварталу багатоквартирної житлової забудови.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковими у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеної частинами другою і третьою. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності.
На наступних етапах проектування буде визначено чи заплановані об’єкти відносяться до категорій видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягатимуть оцінці впливу на довкілля.
- Ймовірні наслідки
а) Розробка Детального плану території не матиме значного впливу на довкілля та здоров’я населення, геологічне середовище, на флору та фауну.
ДПТ розробляється з урахуванням природо-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з дотриманням технологічних та санітарних розривів.
До можливих впливів майбутнього будівництва на навколишнє середовище є повітряне, водне середовище та ґрунти.
Сфери охорони довкілля |
Можливі наслідки виконання ДДП |
Атмосферне повітря |
Збільшення викидів в атмосферне повітря внаслідок роботи будівельної техніки, проведення земляних робіт, зварювальних робіт та проїзду транспорту. Буде відбуватися забруднення атмосферного повітря викидами шкідливих речовин утворених в процесі роботи індивідуального опалення та при проїзді транспорту (в основному це: оксиди азоту (в перерахунку на діоксид),аміак, ангідрид сірчистий, оксид вуглецю, метан, бенз-а-пірен, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок) Концентрація всіх забруднюючих речовин знаходитиметься в межах ГДК. |
Водне середовище |
Водопостачання та водовідведення території буде відбуватись згідно проектних рішень ДПТ. Створення додаткових впливів на водне середовище не передбачається. За умови дотримання чинного законодавства України при організації водокористування та водовідведення від проектованих об’єктів вплив на водне середовище оцінюється як допустимий. |
Ґрунтове середовище |
При будівництві об’єктів можливе тимчасове складування будівельних відходів та залишків матеріалів. Порушення, ущільнення та перенесення ґрунтового покриву відбуватиметься під час будівництва та руху транспортних засобів. Потенційними джерелами забруднення ґрунту під час проведення будівельних робіт є просипи сипучих матеріалів при розвантажувально-навантажувальних та перевантажувальних роботах, випадкові проливи бітуму, дизельного палива, емульсії або асфальтобетонної суміші. Потенційними джерелами забруднення ґрунтового середовища є випадкові проливи пального при користування транспортними засобами. |
Рослинний та тваринний світ |
Згідно проектних рішень детального плану території вплив полягатиме в механічному порушенні рослинного покриву на період будівництва. Водночас, на проектованій ділянці рослинний покрив представлено здебільшого бур'янами і травами, немає рослин які включено у Червону Книгу України. Фауна на цьому майданчику відсутня. |
Акустичний вплив |
Джерелами шуму та вібрації будуть двигуни будівельних машин та механізмів при будівництві. Шумовий вплив на етапі функціонування проектованих об’єктів відсутній. |
Проектована територія не належить до територій техногенної чи природної небезпеки і є потенційно придатною для функціонування за умови дотримання екологічних вимог.
б) Безпосередньо на території опрацювання ДПТ відсутні об’єкти природно-заповідного фонду.
в) Зважаючи на географічне положення м. Калуш та характер планованої діяльності, транскордонні наслідки реалізації проектних рішень детального плану для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
- Розгляд альтернатив
З метою розгляду проектних рішень та їх екологічних наслідків під час здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території передбачається розглянути «Нульовий сценарій», без провадження проектних рішень та у разі затвердження проекту ДПТ «Базовий сценарій».
Альтернатива 1 «Базовий сценарій» – затвердження проекту детального плану території дозволить забезпечити розвиток інфраструктури та житлового будівництва в даному населеному пункті.
Альтернатива 2. «Нульовий сценарій» – незатвердження проекту. У разі незатвердження документа державного планування та відмови від реалізації будівництва, призведе до неможливості подальшого розвитку населеного пункту. За даною альтернативою подальший стабільний розвиток території є очевидно проблематичним, і ця альтернатива веде до погіршення екологічної ситуації, неефективного використання земельних ресурсів, хаотичної забудови дорожньої та вуличної мережі.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО
Під час підготовки звіту СЕО визначити доцільність і прийнятність планової діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє природне середовище в період будівництва та функціонування проектованих об’єктів та дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи з особливостей планової діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.
Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
З огляду на характер такого виду документації як детальний план, ключовим завданням у виконанні СЕО проекту є методи стратегічного аналізу, насамперед аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
– доповіді про стан довкілля;
– статистичну інформацію;
– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
– дані моніторингу стану довкілля;
– оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;
– пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
- Заходи, для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобігання негативного впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
– охорона рослинного покриву;
– охорона атмосферного повітря;
– охорона поверхневих та підземних вод;
– охорона ґрунтів та геологічного середовища;
– заходи щодо пожежної безпеки.
Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:
– ресурсозберігаючі заходи (збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.);
– планувальні заходи (функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.);
– охоронні заходи (моніторинг території зон впливу планової діяльності).
Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.
- Зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку визначається статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» і складається з наступних розділів:
- основні цілі детального плану території, його зв’язок з іншими документами державного планування;
- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
- зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
- опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
- заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання детального плану території;
- обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
- заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
- опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
- резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
- Орган до якого подаються зауваження та пропозиції
Калуська міська рада (77300, Івано-Франківська обл. м. Калуш, вул. Івана Франка, 1).
- Строки подання
15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території орієнтовною площею 22,0 га для багатоквартирної житлової забудови в мікрорайоні Підгірки в м. Калуші (відповідно до п.п. 5,6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).