12o

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки детального плану території, обмеженої вул. Цеглинського, вул. Підвальна, вул. С. Бандери та площею Героїв в м. Калуші

  • 2023.05.25 16:20
    • Громада
    • Архітектура
  • 181

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

детального плану території, обмеженої вул. Цеглинського, вул. Підвальна, вул. С. Бандери та площею Героїв в м. Калуші

  1. Замовник: Виконавчий комітет Калуської міської ради
  2. Вид та основні цілі детального плану території, його зв'язок з іншими документами державного планування

Детальний план території – містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території.

Підставою для розроблення детального плану території, обмеженої вул. Цеглинського, вул. Підвальна, вул. С. Бандери та площею Героїв в м. Калуші (далі - ДПТ) є Рішення Калуської міської ради від 30.06.2022 № 1453 "Про надання дозволу на розроблення проєкту детального плану території, обмеженої вул. Цеглинського, вул. Підвальна, вул. С. Бандери та площею Героїв в м. Калуші".

Метою проєкту змін до ДПТ є:

- впорядкування  планувально-просторової структури з метою  ефективного використання території міста з врахуванням намірів намірів власників будівель і споруд та  користувачів земельних ділянок;

- визначення всіх планувальних обмежень використання території;

- визначення містобудівних умов і обмежень нової забудови в межах ДПТ.

При розробці ДПТ враховані містобудівна документація та проєкти:

- "Генеральний план міста Калуш Івано-Франківської області" – Київ, Український державний інститут проектування міст «Діпроміст», затверджений у 1979 р.

ДПТ виконано у відповідності з діючими законодавчими та нормативними документами, серед яких основні:

–  Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності",

  • Земельний кодекс України,

–  ДБН Б. 1.1-14:2012 "Склад та зміст детального плану території",

  • ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій",
  • ДБН В.2.2-9:2018 "Громадські будинки та споруди. Основні положення",

–         ДБН В.2.2-15:2019 "Житлові будинки. Основні положення".

– ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів",

– ДСП № 173-96 "Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів".

  1. Те, якою мірою ДПТ визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Проєктом ДПТ визначається деталізація планувальної структури та типу забудови на проєктованій території, обмеженої вул. Цеглинського, вул. Підвальна, вул. С. Бандери та площею Героїв в м. Калуші. Тут заплановано:

- створення сучасного багатофункціонального комплексу житлової та громадської забудови, базуючись на прийомах високощільності забудови, характерної для  Вільного Міста Калуш;

- комплексна реконструкція існуючих будівель готелю і колишнього кінотеатру для перетворення їх у багатоквартирне житло;

- формування нового камерного простору, враховуючи історичні прийоми планування середньовічного міста-фортеці з розміщенням нових об´єктів громадського призначення;

- організація комфортного середовища з елементами благоустрою та озеленення.

ДПТ не передбачається розміщення першої та другої категорій видів планованої діяльності та об’єктів, стосовно яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до ст. 3  ЗУ "Про оцінку впливу на довкілля".

  1. Ймовірні наслідки для довкілля (у тому числі для здоров'я населення) та для територій з природоохоронним статусом

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Збільшення негативного впливу на здоров'я населення внаслідок реалізації рішень проєкту ДПТ не очікується, оскільки викиди, скиди, утворення та поводження з небезпечними речовинами, а також збільшення рівня шуму, вібрації, іонізуючого випромінювання не передбачаються.

Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря будуть виключно в процесі будівництва від автотранспорту та будівельної техніки, що цілком відповідає звичайним процесам будівництва та ремонтам доріг в Україні.

Негативний вплив на кліматичні фактори, у тому числі зміна клімату та викиди парникових газів, є незначний, звичайний для міста. Внаслідок реалізації рішень проєкту ДПТ додаткові викиди парникових газів очікуються виключно від автотранспорту та у звичайних для проведення будівельних робіт концентраціях.

б) для територій з природоохоронним статусом:

В межах проєкту ДПТ та на прилеглих територіях об’єкти ПЗФ відсутні.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення :

Транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень ДПТ для довкілля, а також для здоров’я населення не очікуються.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо ДПТ не буде затверджено

Проєктом ДПТ розробляється для визначення параметрів реконструкції будівель готелю "Асторія" і колишнього кінотеатру "Відродження" під багатоквартирне житло, а також розміщення нових закладів громадського призначення з формуванням якісного простору для містян, враховуючи інтереси інвестора та ініціативу замовника – виконкому Калуської міської ради.

Альтернативою пропозицій проєкту ДПТ є різні варіанти ахітектурно-планувального  рішення проєктованого комплексу, організації благоустрою території, які мають бути розглянуті на громадських слуханнях.

В разі не затвердження ДПТ і, відповідно, заперечення реконструкції та нового будівництва виключається ефективне використання територій міста, перетворення занедбаних будівель у сучасне комфортне житло і створення сучасного громадсько-культурного осередку в центральній частині Калуша.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використову-ватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Під кожний об’єкт будівництва або реконструкції необхідно попередньо виконувати індивідуальні інженерно-геологічні вишукування.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність будівельним і санітарним нормам, законодавству у сфері містобудівної діяльності, охорони історичної спадщини, навколишнього середовища тощо. Для розробки звіту про стратегічну екологічну оцінку передбачається використовувати статистичну інформацію (за навності), дані моніторингу стану довкілля (за навності), оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.

  1. Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків виконання ДПТ

Облаштування території ДПТ повинно відбуватися з дотриманням екологічних вимог та забезпеченням комплексного благоустрою території з влаштуванням проїзної частини, пішохідних тротуарів і озеленення. Передбачається здійснення заходів по інженерній підготовці території, а саме: вертикальне планування території та поверхневе водовідведення.

З метою забезпечення економії паливно-енергетичних ресурсів, на наступних стадіях проєктування необхідно впровадження ефективних проєктних рішень та застосування будівельних конструкцій з підвищеними теплофізичними властивостями.

Негативні наслідки виконання проєкту можуть мати тимчасовий характер (етап реконструкції та будівництва) - шум, вібрація, пил та утворення будівельного сміття під час будівництва парафіяльної установи,  прокладання інженерних мереж та проїздів. Тому необхідно передбачити заходи для організації будівельного процесу.

  1. Пропозиції щодо структури  та  змісту  звіту  про стратегічну екологічну оцінку:

8.1. Зміст та основні цілі проєкту ДПТ, його зв'язок з іншими документами державного планування.

8.2. Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров'я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо проєкт ДПТ не буде затверджено.

8.3. Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу.

8.4. Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров'я населення, які стосуються проєкту ДПТ, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом.

8.5. Зобов'язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов'язані із запобіганням негативному впливу на здоров'я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються проєкту ДПТ, а також шляхи врахування таких зобов'язань під час підготовки проєкту.

8.6. Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків.

8.7. Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом'якшення негативних наслідків реалізації ДПТ.

8.8. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки).

8.9. Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання проєкту ДПТ, для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.

8.10. Резюме нетехнічного характеру інформації.

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання: зауваження та пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту ДПТ подаються до Виконавчого комітету Калуської міської ради за адресою:

77300, Івано-Франківська обл., м. Калуш, вул. І.Франка, 1

Тел. (03472)6-68-16, vam_kmr@ukr.net

Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів з моменту оприлюднення Заяви.

 

Інші новини