1.Інформація про замовника СЕО:
Калуська міська рада
Юридична адреса: 77300, Івано-Франківська обл., м. Калуш, майдан Шептицького,2. Тел. (03472)6-68-16, vam_kmr@ukr.net
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.
Детальний план території є видом містобудівної документації на місцевому рівні, що розробляється відповідно до статті 19 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”. Детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території. Склад та зміст детального плану території визначається відповідно до ДБН Б.1.1-14:2012. Метою даного детального плану території є уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану, схеми планування території, а також визначення параметрів забудови окремих земельних ділянок, забезпечення комплексності забудови території, коригування планувальної структури території та архітектурно-композиційного рішення, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Детальний план території земельної ділянки загальною площею 0,1665 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд по вул. Лесі Українки в с. Пійло Калуського району, Івано-Франківської області є документацією з просторового планування на місцевому рівні. Ділянка вільна від забудови. Документація розробляється відповідно до Рішення № 227-33/2020 від 06.07.2020р. Пійлівської сільської ради « Про надання дозволу на розроблення детального плану території».
При розробці детального плану враховуються Схема планування території Калуського району, проектна документація, інформація земельного кадастру.
3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Місце розташування об’єкту є земельна ділянка площею 0,01665 га, вид використання земельної ділянки – садибна житлова забудова.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковими у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеної частинами другою і третьою. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності.
Даний документ державного планування не передбачає реалізацію видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, відповідно до статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
4. Ймовірні наслідки.
а) для довкілля у тому числі для здоров’я населення;
- виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації проєктних рішень як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря), так і на комплексні умови території – мікроклімат, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом :
- наслідки не очікуються у зв’язку з відсутністю об’єктів з природоохоронним статусом в межах розробки детального плану територій.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення :
зважаючи на географічне положення населеного пункту с.Пійло Калуського району Івано-Франківської області транскордонні наслідки реалізації проєктних рішень детального плану території для довкілля, у тому числі здоров’я населення, не очікуються.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Загальною альтернативою проєкту детального плану території, рішення про розроблення якого прийнято, є його незатвердження. Такий сценарій буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Основною метою здійснення стратегічної екологічної оцінки є визначення доцільності і прийнятності планованої діяльності та обґрунтування економічних, технічних, організаційних, державно – правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, а також оцінити вплив на навколишнє середовище будівництва свинокомплексу, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планованої діяльності та урахуванням природних, техногенних, соціальних умов.
Виконання стратегічної екологічної оцінки здійснюється шляхом застосування підходів і методів, які засновані на оцінці впливу. Такі дослідження передбачають:
- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, на території, яку охоплює проєкт;
- оцінити величину і значимість впливів і ризиків;
- розробити заходи, спрямовані на запобігання та мінімізацію негативних впливів і посилення позитивних впливів.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля (інженерно-геологічні вишукування, дані багаторічних спостережень за кліматом і мікрокліматом району, актуальні данні стосовно фонового забруднення атмосферного повітря тощо), оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування:
Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, комплекс яких включає:
-ресурсозберігаючі заходи;
- збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
-планувальні заходи;
-функціональне зонування, озеленення території та ін.;
- забезпечення санітарного очищення території із дотримання вимог щодо роздільного збирання сміття із його послідуючим видаленням на полігон;
Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.
8.Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Відповідно до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища».
Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документа державного планування подаються до управління архітектури та містобудування Калуської міської ради за адресою: 77300, Івано-Франківська обл., м. Калуш, майдан Шептицького,2. Тел. (03472)6-68-16, vam_kmr@ukr.net
Строк подання зауважень і пропозицій становить 15 днів з моменту оприлюднення заяви.