- Замовник СЕО
Управління архітектури та містобудування Калуської міської ради
Юридична адреса: 77300, Івано-Франківська обл., м. Калуш, майдан Шептицького,2. Тел. (03472)6-68-16,
Електронна адреса: vam_kmr@ukr.net
- Вид та основні цілі ДДП, його зв'язок з іншими документами державного планування
Містобудівна документація «Детальний план території площею 9,0000 га для нового будівництва енергопарку та комплексу будівель та споруд обслуговування електростанцій з альтернативними джерелами електричної енергії в с. Кропивник (за межами населеного пункту) Калуської територіальної ради Калуського району Івано-Франківської області» розробляється на виконання рішення Калуської міської ради від 25.07.2024 року № 3403 «Про надання дозволу на розроблення детального плану території для нового будівництва енергопарку та комплексу будівель та споруд обслуговування електростанцій з альтернативними джерелами електричної енергії в с. Кропивник (за межами населеного пункту) Калуської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області».
Генеральний план міста є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту, що розробляється на виконання статті 17 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Склад та зміст детального плану території визначається відповідно до ДБН Б.1.1-14:2021. Метою детального плану території «Детальний план території площею 9,0000 га для нового будівництва енергопарку та комплексу будівель та споруд обслуговування електростанцій з альтернативними джерелами електричної енергії в с. Кропивник (за межами населеного пункту) Калуської територіальної ради Калуського району Івано-Франківської області» є уточнення у більш крупному масштабі положень генерального плану, схеми планування території, а також визначення параметрів забудови земельної ділянки, забезпечення комплексності забудови території, коригування планувальної структури території та архітектурно-композиційного рішення, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
- Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля не потребується у процесі прийняття рішень про провадження планової діяльності, визначеної частинами другою і третьою. Така планова діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планової діяльності.
- Ймовірні наслідки
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації містобудівної документації «Детальний план території площею 9,0000 га для нового будівництва енергопарку та комплексу будівель та споруд обслуговування електростанцій з альтернативними джерелами електричної енергії в с. Кропивник (за межами населеного пункту) Калуської територіальної ради Калуського району Івано-Франківської області», зокрема, бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля:
-ґрунти;
-атмосферне повітря;
-водні ресурси;
-стан фауни, флори, біорізноманіття, землі;
-кліматичні фактори; у тому числі для здоров’я населення.
Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на здоров’я населення.
б) для територій з природоохоронним статусом – під час здійснення СЕО, будуть оцінені ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до містобудівної документації, на території з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.
- Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
Загальною альтернативою проекту детального плану території, рішення про розроблення якого прийнято, є його незатвердження. Такий сценарій буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.
- Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки
Виконання стратегічної екологічної оцінки здійснюється шляхом застосування підходів і методів, які засновані на оцінці впливу. Такі дослідження передбачають:
- характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, на території, яку охоплює проект;
- оцінити величину і значимість впливів і ризиків;
- розробити заходи, спрямовані на запобігання та мінімізацію негативних впливів і посилення позитивних впливів.
- Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
При здійсненні планованої діяльності під час реалізації проекту містобудівної документації з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення та довкілля фізичних факторів будуть розглядатися наступні заходи:
- відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи;
- передбачається проведення інженерне забезпечення території шляхом організованого збору поверхневих та господарсько-побутових стічних вод;
- відновлення та створення площ зелених насаджень, що забезпечуватиме зниження негативного впливу на навколишнє природне середовище від забруднення автотранспортом та шуму;
- охорона і раціональне використання земель, уточнення охоронних зон інженерних комунікацій;
- упорядкування функціонального використання території, де передбачені внесення змін до генерального плану населеного пункту та за їх межами.
Зазначені заходи мають позитивно вплинути на всі сфери довкілля та здоров’я населення.
- Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Структура звіту про стратегічну екологічну оцінку буде виконуватися згідно Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» та Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ 296 від 10.08.2018, Міністерство екології та природних ресурсів України) та згідно положень визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Пропонується така структура Звіту із СЕО:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
- Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації «Детальний план території площею 9,0000 га для нового будівництва енергопарку та комплексу будівель та споруд обслуговування електростанцій з альтернативними джерелами електричної енергії в с. Кропивник (за межами населеного пункту) Калуської територіальної ради Калуського району Івано-Франківської області» подаються до управління архітектури та містобудування Калуської міської ради за адресою: 77300, Івано-Франківська обл., м. Калуш, майдан Шептицького,2, тел. (03472)6-68-16 та на офіційну електронну пошту vam_kmr@ukr.net. Строк подання зауважень і пропозицій – становить 10 днів відповідно до частини п’ятої та шостої статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку». Відповідальна особа: Заступник начальника управління архітектури та містобудування Калуської міської ради – Семеняк Людмила Іванівна. Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису. Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.