3o

З 16 січня набули чинності окремі норми Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної»

  • 2021.01.29 17:02
    • Держпродспоживслужба
  • 385

 Статтею 30 даного Закону передбачено, що мовою обслуговування споживачів в Україні є державна мова. 

Зміни поширюються на підприємства, установи та організації всіх форм власності; фізичних осіб - підприємців; інших суб'єктів господарювання, що обслуговують споживачів; інтернет-магазини. Вони стосуються магазинів, супермаркетів, закладів харчування та розважальної діяльності, закладів, що надають освітні, соціальні послуги, здійснюють медичне обслуговування тощо.

 Українською мовою має подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо.

Інформація державною мовою про товари та послуги може дублюватися й іншими мовами і лише на прохання клієнта його персональне обслуговування може здійснюватися іншою мовою, прийнятною для обох сторін.

Відповідно до статті 15 закону України «Про захист прав споживачів», інформація споживачеві повинна надаватися, згідно із законодавством про мови. Важливо, що обсяг інформації державною мовою не може бути менший, ніж іншою.

До такої інформації належить:

-назва товару;

-дані про основні властивості товарів (робіт, послуг), а щодо харчових продуктів ‒ про склад (включаючи перелік використаної у процесі їхнього виготовлення сировини, в тому числі харчових домішок), номінальну кількість (масу, об'єм тощо), харчову та енергетичну цінність, умови використання та застереження щодо вживання їх окремими категоріями споживачів, а також іншу інформацію, що поширюється на конкретний продукт;

-відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин порівняно з вимогами нормативно-правових актів та нормативних документів і протипоказання щодо застосування;

-позначка про застосування генної інженерії під час виготовлення товарів;

-дані про ціну (тариф), умови та правила придбання товарів (виконання робіт, надання послуг);

-дата виготовлення;

-відомості про умови зберігання;

-гарантійні зобов'язання виробника (виконавця);

-правила та умови ефективного і безпечного використання товарів (робіт, послуг);

-термін придатності (термін служби) товару (наслідків роботи), відомості про необхідні дії споживача після їх закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій;

-найменування та адреса виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування;

-якщо товари (роботи, послуги) підлягають обов'язковій сертифікації, повинна надаватись інформація про їхню сертифікацію;

-стосовно товарів (робіт, послуг), які за певних умов можуть бути небезпечними для життя, здоров'я споживача та його майна, інформація про такі товари (роботи, послуги) і можливі наслідки їхнього впливу.

 Якщо ви вважаєте, що ваші права порушені, Головне управління Держпродспоживаслужби в Івано-Франківській області після письмового звернення вживатиме заходи щодо відстоювання ваших прав, визначених українським законодавством.

 Щоб отримати додаткову інформацію, роз’яснення або подати заяву про  порушені права, - звертайтесь  до Головного управління Держпродспоживаслужби в Івано-Франківській області за адресою: вул. Берегова,24, м. Івано-Франківськ.

 В заяві необхідно зазначити заклад, реквізити суб’єкта господарювання та його адресу.  Заяву можна відправити  поштою  або електронною поштою.

Інші новини