3o

Як здійснюється ліцензування у будівництві в умовах воєнного стану?

  • 2022.07.12 09:04
    • Архітектура
    • Міська рада консультує
  • 657

На сьогодні таке питання є важливим, оскільки суб'єкти господарювання все ж здійснюють будівництво, однак не завжди дотримуються архітектурно-будівельних та містобудівних норм і правил.

   До початку повномасштабної агресії російської федерації проти України ліцензування в будівництві здійснювалось відповідно до постанови КМУ від 30.03.2016 р.№256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками». Однак 18.03.2022 вищезгаданий документ втратив чинність згідно з постановою КМУ №219.

    Натомість набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України №314 від 18.03.2022 року «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану», яка регламентує наступне: 

- існуючі строкові ліцензії та дозвільні документи продовжують діяти на час воєнного стану;
- дійсні безстрокові ліцензії на будівництво залишаються в силі;
- в разі відсутності ліцензії - право на здійснення господарської діяльності з будівництва об’єкту надається на підставі декларації та дозвільних документів відповідно до переліку.
                 

      Щодо процедури подання декларації
   Декларація може бути подана за вибором суб’єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об’єкта:
• в електронній формі — через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Порталу Дія;
• у паперовій формі — через центр надання адміністративних послуг, подана особисто суб’єктом господарювання або уповноваженою особою, надіслана поштою.
   У перелік відомостей, які вносяться до декларації про провадження господарської діяльності додаються:
1. Відомості про суб’єкта господарювання:
- для юридичної особи — організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (у разі наявності), ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ та місцезнаходження;
- для фізичної особи — підприємця — прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності), номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті громадянина України) та місце проживання.
2. Відомості про фактичну адресу (адреси) провадження господарської діяльності.
3. Назва виду господарської діяльності, який провадиться суб’єктом господарювання.
4. Назва дозвільного документа (назви дозвільних документів) на заміну якого (яких) на період воєнного стану подана декларація.
5. Відмітка про те, що суб’єкт господарювання ознайомлений з вимогами законодавства, якими встановлено вичерпний перелік вимог до провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, отриманню документа дозвільного характеру, іншого результату надання публічної послуги, на заміну якого подана декларація, та зобов’язується їх виконувати.
   ВАЖЛИВО! Невідкладно, але не пізніше одного місяця з моменту припинення воєнного стану потрібно звернутися до органів ліцензування/дозвільних органів та отримати необхідні документи БЕЗ ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ.
   Ця послуга буде доступна через портал та додаток Дія. Скористатися цими можливостями підприємці зможуть уже найближчим часом. А наразі декларації прийматиме Міністерство економіки, яке передаватиме їх відповідним установам.

Інші новини