Війна наповнила життя українців екстремальними, надзвичайними, стресовими, кризовими ситуаціями і подіями. За таких умов істотно зростає кількість постраждалих людей, які потребують психологічної допомоги і підтримки.
Одночасно, внаслідок контакту з травмованими клієнтами, наростає психофізичне виснаження у працівників соціальної сфери. Щоб професійно надавати допомогу іншим потрібно піклуватися про власне психічне здоров’я і бути обізнаним щодо ризиків в роботі з постраждалими внаслідок травматичних подій. Тому на часі питання профілактики негативних психічних станів соціальних працівників, які працюють з травмованими клієнтами в умовах війни.
Робота з людьми та їх історіями вимагає від фахівців із соціальної роботи та практичних психологів високої теоретичної й практичної підготовки, психологічної готовності, стійкості, зібраності, почуття відповідальності, здатності до швидкого прийняття самостійних нестандартних рішень. Внаслідок тривалого контакту з людьми, які страждають, перебувають у важкому емоційному стані, пережили психологічну травму у працівників можуть виникнути переживання, схожі на ті, які відчувають травмовані клієнти. Це явище отримало назву вторинної травми. Ще його називають втомою від співчуття або непрямою травмою.
10 грудня 2024 року психологиня Христина Жук громадської організації "Прем’єр Уржанс Інтернасьональ" провела для працівників Калуського міського центру соціальних служб практичну частину тренінгу на тему: «Синдром емоційного вигорання, втома від співчуття».
В процесі заходу присутні мали змогу обговорити вплив стресу на робочому місці, його ознаки та наслідки, поділитися практичними методами захисту від стресу на робочому місці, визначити відмінності між поняттями «вигорання» та «втома від співчуття», а також виокремили шляхи подолання стресових ситуацій.
Бережіть себе та рідних!