Основними завданнями управління архітектури та містобудування Калуської міської ради є: надання вихідних даних для проєктування, надання витягів з містобудівної документації, підготовка проєктів рішень міської ради, розгляд звернень громадян та заяв суб'єктів підприємницької діяльності, моніторинг містобудівної ситуації.
Перелік інформаційних та технологічних карток адміністративних послуг управління:
- надання дозволу на переведення житлових будинків, приміщень (квартир) у нежитлові і навпаки;
- присвоєння (зміна) адреси об'єкта нерухомості;
- надання витягу з містобудівної документації;
- внесення змін у паспорт прив'язки ТС для підприємницької діяльності;
- надання містобудівних умов і обмежень для проєктування об'єкта нерухомості;
- надання будівельного паспорта забудови земельної ділянки;
- дозвіл на розміщення зовнішньої реклами;
- переоформлення дозволу на розміщення зовнішньої реклами;
- анулювання дозволу на розміщення зовнішньої реклами;
- видача паспорта прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності;
- продовження паспорта прив'язки ТС для провадження підприємницької діяльності;
- надання витягу з містобудівної документації.
Протягом 2024 року було зареєстровано та розглянуто 1718 вхідних заяв, з яких:
- заяв щодо надання адміністративних послуг 416;
- заяви від громадян 331;
- депутатські звернення та інформаційні запити 18;
- заяви від організацій та обласної державної адміністрації 486;
- заяв від підприємців 57;
- службових листів 410.
За результатами розгляду звернень:
- підготовлено та винесено на розгляд сесії міської ради 27 рішень;
- підготовлено та винесено на засідання виконавчого комітету 21 рішення;
- надано 381 довідку громадянам про уточнення адреси індивідуальних житлових будинків, будівель, та гаражів;
- видано 44 будівельних паспорти на забудову земельної ділянки та 3 підтвердження будівельних паспортів через систему;
- видано 50 містобудівних умов та обмежень для проєктування будівництва та 28 відмовлено у видачі містобудівних умов та обмежень;
- 12 відмов у видачі будівельних паспортів на забудову земельної ділянки;
- 60 витягів з містобудівної документації;
- 16 викопіювань з генеральних планів населених пунктів;
- видано 9 паспортів прив'язок на розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності;
- видано 44 дозволи на розміщення зовнішньої реклами;
- 187 наказів (присвоєння адреси та відмови адреси, затвердження та відмова у наданні містобудівних умов та обмежень);
- проведено 12 засідань громадських слухань;
- направлено 72 листи – повідомлення щодо розміщення зовнішніх реклам на території КМТГ;
- направлено 70 листів щодо забезпечення доступності осіб з інвалідністю.
Управлінням архітектури та містобудування в 2024 році розпочато роботу щодо 5-ти генеральних планів населених пунктів. Затверджено 12 детальних планів територій.
Управлінням проведено 2 засідання комітету забезпечення доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури.
Підготовлено звіт про виконання місцевого плану заходів на 2023-2024 роки з реалізації в Калуській міській територіальній громаді Національної стратегії зі створення безбар’єрного простоту в Україні на період до 2030 року.
Підготовлено звіт про виконання Плану роботи комітету забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до об'єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури на 2024 рік.
В рамках обговорення містобудівної документації відбувалися засідання містобудівної ради, громадські слухання щодо врахування громадських інтересів.
На виконання розпорядження міського голови від 17.07.2024 №156-р «Про проведення інвентаризації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Калуської міської територіальної громади» проведено інвентаризацію тимчасових споруд, які розміщені самовільно, з відхиленням від паспорта прив'язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності.
07.03.2024 року набрала чинності Постанова Кабінету Міністрів України №254 «Деякі питання реалізації експериментального проєкту щодо створення Єдиного державного реєстру адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, Єдиного державного реєстру адрес, Реєстру будівель та споруд у складі Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва». У другому півріччі розпочалось під’єднання до системи та наповнення її відомостями.
Проблемні питання.
Відсутність містобудівної документації ускладнює планування забудови території . Проблема вирішиться після розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади. Але це буде не так швидко, як того потребує громада.
Наповнення Єдиного державного реєстру адрес (ЄДРА). Реєстри адрес сільськими та селищними радами раніше ніколи не велися; топографічна зйомка об’єктів адресації з геометричними даними про будівлі та споруди в громаді відсутні. Тому наповнення ЄДРА відбувається досить повільно. Зараз реєстр наповнюється шляхом нанесення кожного об’єкта окремо, використовуючи, за наявності, завантажені до системи ортофотоплани минулих років.
Створення безбар’єрного простору у громаді. Вимоги законодавства до органів місцевого самоврядування залишаються високими: облаштування ліфтів, підйомників, пандусів, широких дверей без порогів, інформаційних вказівників, тактильних направляючих. Також це дороги і тротуари з тактильною плиткою, інклюзивні громадські вбиральні. На даний час громада обмежена у фінансових ресурсах, а для виконання необхідно реконструювати або перепланувати приміщення й шукати інженерні рішення. Для подальшого виконання завдання щодо затвердженого плану заходів зі створення безбар’єрного простору визначається найнеобхідніша пріорітетність робіт, зважаючи на фінансову спроможність громади.