До виконавчого комітету Калуської міської ради звертаються мешканці громади з приватного сектору з питаннями: хто має оплачувати закупівлю вузлів комерційного обліку води, де вони мають бути встановлені, хто і в яких межах має проводити ремонтні роботи на водопроводах тощо.
Питання такого роду виникають через те, що на сьогоднішній день є чимало змін на законодавчому рівні, які регламентують взаємні зобов’язання надавачів та споживачів послуг.
І, насамперед – це стосується приладів обліку води. Відповідно до вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (п. 2. ст .3) всі будинки повинні бути обладнанні вузлом комерційного обліку (лічильник – як звично називаємо), що забезпечує загальний облік споживання комунальної послуги.
Згідно зі ст. 13 Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку, який затверджено наказом Мінрегіону від 09 серпня 2018 року № 206, вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж, а в разі не можливості встановлення – в іншому місці якомога ближче до точки приєднання.
Є ще в переліку нормативної бази «Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України» (наказ Міністерства ЖКГ від 27.06.2008 № 190) та ДСТУ 8994: 2020 «Інженерне обладнання будинків та споруд «Вузли обліку холодної питної води»». Технічні вимоги», якими визначено, що на кожному вводі має бути встановлено вузол комерційного обліку води та запірна арматура.
У випадках повної заміни надавачем послуг (у нашому випадку – КП «Калуська енергетична компанія») частин трубопроводу (при аварійних чи планових роботах), правильним варіантом забезпечення обліку споживання (з точки зору нормативно-правових актів) – є встановлення вузлів комерційного обліку в новооблаштованих колодязях безпосередньо на врізці. Все інше не відповідатиме вимогам закону. Якщо конкретніше, то підприємство при потребі виконує цілий комплекс робіт із заміни трубопроводу, готують місця врізки, а мешканці в свою чергу – закуповують лічильники (це також передбачено законодавством).
Мешканцям варто звернути увагу й на те, що деякі процедури, які передбачені при планових (а не аварійних) ремонтах, передбачають терміни узгодження з користувачами послуг облаштування вузлів комерційного обліку (до 2-х місяців). При цьому слід також знати, що лічильник має бути новим або повіреним у відповідності до вимог Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та інших нормативно-правових актів.
За якість та регулярність подачі води несе відповідальність надавач послуг – КП «Калуська енергетична компанія».