19 лютого відбулося перше засідання ради безбар'єрності під головуванням міського голови Андрія Найди.
Консультативно-дорадчий орган утворено при виконавчому комітеті Калуської міської ради з метою забезпечення доступності, рівності можливостей, усунення бар’єрів у всіх сферах життєдіяльності громади, а також створення безперешкодного простору для всіх груп населення.
До складу ради безбар'єрності ввійшли представники громадських організацій, структурних підрозділів міської ради, активні мешканці громади.
На засіданні заслухали:
- результати моніторингу та оцінки ступеня безбар'єрності об'єктів фізичного оточення і послуг для людей з інвалідністю за 2024 рік;
- про проблеми безбар'єрності в закладах освіти, культури, спорту та центрі надання адміністративних послуг;
- про ситуацію з безбар'єрним середовищем в житлових будинках та на вулицях міста. Раніше у місті вже було проведено низку робіт із зазначеного напрямку: на вул. Франка та Винниченка облаштували тротуари, які були відсутні; відремонтували частину тротуару на вул. Євшана – дорога, якою прямують діти до ліцею, мешканці – до управління соціального захисту, понизили деякі пішохідні переходи, розмістили на них тактильні плитки; на вул. Дзвонарській – підняли – там діти ліцею №3 переходять дорогу, коли прямують в укриття. Проте, є потреба в покращенні ситуації з безбар"єрності ще на 30 вулицях. Також необхідно понизити 195 бардюр. Наразі у житлових будинках облаштовано 20 пандусів. Проте є потреба у збільшенні їх кількості та проведенні інших робіт для забезпечення необхідних умов для людей з інвалідністю.
Міський голова Андрій Найда підкреслив:
- Ми розуміємо, що в громаді є чимало локацій, які потребують поліпшення умов безбар’єрності. Тому наступним етапом стане визначення пріоритетних завдань, над якими працюватимемо в першу чергу. Особливу увагу буде приділено найбільш критичним об’єктам. Після формування пріоритетів на розгляд депутатського корпусу буде винесена Програма реалізації національної стратегії безбар’єрності на 2025–2027 роки, де буде чітко прописано необхідне фінансування для забезпечення належних умов доступності.
За результатами обговорень напрацьовано ряд пропозицій. Зокрема, керівникам структурних підрозділів необхідно надати чіткий план з кошторисом щодо покращення умов безбарєрності; щотижня під час оперативних онлайн-нарад інформувати про хід виконання завдань; управлінню житлово-комунального господарства розробити та презентувати безбар'єрні маршрути; членам ради створити патронатні групи над закладами, установами із залученням людей з інвалідністю.
Наступне засідання заплановане на середину квітня.