Це — уроки мрії: мінімум теорії, а якомога більше експериментів і досліджень, що під силу кожному. І, звичайно ж, прості, творчі і не громіздкі домашні завдання.
При цьому, навіть п’ятикласники уже добре знають про силу тертя, густину рідин, послідовність Фібоначчі, шифрування і космос.
Інтегрований курс, який поєднує природничі науки, інженерію, технології, математику або ж STEM — одна із вимог Нової української школи. Курс береться впроваджувати не кожен освітній заклад. Адже вартість STEM-лабораторій — надзвичайно висока.
Учителька Калуського ліцею №5 Христина Кіраль зважилась на викладання предмету у 2022 році. Активна вчителька-новаторка, двічі учасниця конкурсу «Учитель року». У 2022 році посіла перше місце в обласному конкурсі з інформатики, і брала участь у всеукраїнському етапі. У 2024 році — учасниця обласного фінального туру.
Із власного досвіду Христина Кіраль створила і спеціальний робочий зошит із завданнями, максимально адаптований до реалій.
— Курс дуже цікавий, але водночас, забирає дуже багато часу для підготовки. Що робити з учнями, як їх зацікавити, як подати той чи інший матеріал? — розповідає Христина Ігорівна, — Тому для зошиту розробила завдання саме для моїх учнів. Враховувала всі їхні можливості, як вікові, так і матеріальне забезпечення сімей. Це предмет, який діти завжди мають приносити матеріали з дому. Не всі мають таку можливість.
Завдання, зізнається авторка зошита, випробовували усією сім’єю.
— Я знала, що цього року курс буде вивчати моя дитина. І, коли я його створювала, всі експерименти ми вдома пробували робити з дітьми, — ділиться Христина Кіраль. — Це було дуже цікаво. Навіть молодший син, який зараз у першому класі, разом з нами досліджував. І я бачила, наскільки це цікаво і потрібно. Тобто, тут – так: мама-вчитель – два в одному.
Христина Кіраль переконує: будь-яка гра — це знання з природничих наук. Після проходження курсу діти не бояться уроків фізики і хімії зі складною теорією і задачами.
— Дуже багато цікавого. До цього курсу діти і не підозрюють, що все, що навколо них, це фізика, біологія, географія. Це і є наука! — наголошує Христина Кіраль. — Приміром, із моїми шестикласниками ми ходили на вулицю досліджувати послідовність Фібоначчі. Усі дерева ростуть за цим принципом.
Завдання у зошиті передбачають широкі можливості для експериментів, дослідів, практичної роботи. Діти навчаються через гру. На кожному уроці мають зіскакувати QR-код, за яким отримують завдання і необхідну інформацію. Є можливість виправити помилки. Робота спланована таким чином, щоб якомога більше інформації діти дізнавалися самі.
Упродовж цього навчального року зошит проходив апробацію. Роздруковано 80 примірників для трьох класів. Зараз Христина Кіраль зареєструвала авторське право на робочий зошит із Міжалузевого інтегрованого курсу STEM у Державній організації «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій». Педагогиня вважає: її розробка може бути корисна і для колег із інших навчальних закладів.
Про «уроки мрії» у Калуському ліцеї №5 — у відео.